donderdag 2 oktober 2014

Bad Breisig: Einkaufen und Genüss - Deel 2

Shophaul: Rössmann & Edeka
Vandaag deel 2 van mijn reisverslag en dat staat helemaal in het teken van shoppen want Duitsland is een waar shopwalhalla voor beautyliefhebbers.  Ja, ik moest serieus afkicken als ik terug in België was.

Van te voren had ik een lijstje gemaakt met alle winkels die ik graag wou bezoeken en een daarvan was Rössmann.  Wat was het een feest om eens lekker rond te neuzen en allemaal nieuwe onbekende producten te ontdekken.

Zoals jullie welllicht al kunnen raden trok dit schap direct mijn volle aandacht.





Rössmann heeft ook een uitgebreid assortiment thee van Teekanne, Messmer en Kings's Crown.  Na lang twijfelen koos ik voor Innere Ruhe, Traum schön en Magenfein en een lekkere rooibosthee met marsepein en kaneel.



Deze groene thee met mango-kokos kon ik ook niet weerstaan...

Edeka: Grusse vom Oktoberfest
Ik ging ook uitgebreid boodschappen doen in Edeka, de grootste Duitse supermarkt.  Mijn timing kon niet beter zijn want het was er juist Beierse week dus sloeg ik een grote voorraad in want ik hou van knödels.

Tja, ook hier zeulde ik een paar blikken van mee.


 

Lindt, my guilty pleasure
Maar dan zag ik dit schap en het water liep mij al in de mond.  Hier keek ik al weken naar uit want deze limited edition van Lindt was in België niet te koop.  Lets's be honest, how could i resist ?  Mijn voorlopige favoriet is strawberry cheesecake.



Euhm, is het al bijna Kerstmis, of wat ?


Ik ging ook naar Aldi-Süd, met een heel ander assortiment als hier.  En lap, ook hier was het Beierse week.  Ik hou van Kerstmis, maar voor Lebkuchen en Zimtsterne vond ik het juist nog een beetje vroeg.



¨
Het enigste waar ik nu aan kan denken: wanneer kan ik terug, want heb nog zoveel dingen gezien die ik wil kopen.  Binnenkort is het al zover want ben absoluut van plan nog een dagje te gaan shoppen in Aken.
 
En zijn jullie al gaan shoppen in Duitsland ?
 
Sandra x

5 opmerkingen:

  1. Wat zijn knödels? Het ziet er echt vreemd uit, haha. En oohhh die chocoladerepen! Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede vraag, want ben het eigenlijk vergeten te vermelden. Voor alle duidelijkheid knödels zijn balletjes van brooddeeg die in Duitsland en Oostenrijk in de plaats van aardappelen gegeten worden en die bestaan in veel variëteiten, o.a. met spek en kruiden. Ook bestaat er een lekkere zoete variant met abrikozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh waaaauw die Lindt chocolade! Yummm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet ook maar eens dagje gaan shoppen in Aken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie! Al die lekkere Lindt chocolade :D! Ik hou van shoppen in het buitenland: je leert er zoveel nieuwe dingen kennen :)!

    BeantwoordenVerwijderen