dinsdag 9 december 2014

My Christmas playlist !


Zijn jullie ook zo dol op kerstliedjes, of net niet ?  Terwijl ik het huis aan het versieren ben luister ik graag naar een streepje muziek om in de juiste sfeer te komen en daar kunnen vooral de oude klassiekers mij bekoren.

Dezer dagen kan je nergens komen zonder een kerstig deuntje op de achtergrond te horen en dat is best leuk, maar alleen in beperkte mate te genieten, want na een tijdje komt Jingle Bells gewoon mijn oren uit.
Ik maakte een top 5 van mijn meest favoriete kerstliedjes, maar het had even goed een top 10 kunnen worden.

1. Frank Sinatra - Let it snow
 Let it snow, mijn persoonlijke mantra de week voor Kerstmis, want zoals elk jaar hoop ik wakker te worden met een magisch wit sneeuwtapijt met Kerstmis en ik ben benieuwd of de weergoden mij dit jaar gunstig gestemd zijn.  Deze versie blijft mijn favoriet, want Frank Sinatra heeft echt een stem uit duizenden.  Wisten jullie dat dit nummer maar liefst al 913 keer gecoverd werd.  Het origineel is van Vaughn Monroe uit 1945.

2. Frank Sinatra - Have yourself a Merry Little Christmas

3. Mariah Carey - All i want for Christmas is you
Oke, dit is zo een fout kerstliedje, maar ik vind het een superleuk nummer waar ik gewoon vrolijk van wordt.

4. Coldplay - Christmas lights
 Een mooie ballade om in kerststemming te komen.  Toen ik deze voor de eerste keer hoorde in 2010, was ik meteen verkocht.  Wat me vooral kan bekoren aan dit nummer is de mooie pianointro.

5. Dean Martin - Walking in a Winter Wonderland
Nog een golden oldie die oorspronkelijk stamt uit 1934, maar mijn favoriete uitvoering blijft deze van Dean Martin vanwege zijn unieke stem, maar ook zeker vanwege de prachtige instrumenten.
 
Ik hoop dat jullie van mijn top 5 genoten hebben.  Wat zijn jullie favoriete kerstliedjes ?


Sandra x
 

4 opmerkingen:

  1. Ooh zo leuk. Deze zijn ook bij mijn favorieten te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk lijstje! Ja, al deze nummers luister ik ook met heel veel plezier in deze periode!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke liedjes! White Christmas van Bing Crosby mag alleen niet ontbreken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Kerstliedjes, ik kan er geen genoeg van krijgen. Zelf heb ik de cd van Michael Bublé vol met kerstsongs... Ik ga jouw voorstelletjes meteen downloaden denk ik zo!

    BeantwoordenVerwijderen