zaterdag 12 juli 2014

Currently reading #1

SUMMERTIME READING

Eindelijk zomer...alhoewel er vandaag wéér niet veel van te merken was...voor de verandering nog maar eens regen.
De zomer is het ideale moment om je ergens in de zon te zetten met een goed boek.  In de tuin of op het strand, maar het is te hopen dat de zon haar natuurlijk laat zien deze zomer.  Afwachten.  Fingers crossed.
Mijn favoriete boeken zijn een goede chiclit (Sophie Kinsella, waarvan ik de boeken verslind) of een spannende literaire thriller.
Goed nieuws voor alle Sophie Kinsella fans.  In de herfst verschijnt het langverwachte volgende boek in de shopaholic serie: Shopaholic naar de sterren.  Ik kan niet wachten om de nieuwe avonturen van Becky te lezen.  Maar in een aparte post later meer daarover.

Aangezien ik maar een beperkt (boeken)budget heb en reeds een overvolle boekenkast heb, ben ik een trouwe klant bij de plaatselijke bibliotheek.  Ben ook geen fan van digitaal lezen.  Geef mij maar een echt boek.
 
Deze twee boeken heb ik gelezen en vind ik persoonlijk echte aanraders:

1. SUZANNE VERMEER - CRUISE

Onlangs ontdekte ik per toeval in de bib deze schrijfster die ik nog niet kende.  What’s in a name ?
En ik die dacht ALLES al gelezen te hebben.
 
Het gaat om Suzanne Vermeer.  Op de achterflap stond geen verdere informatie over de auteur, dus zocht ik online wat informatie.
Tot mijn verbazing blijkt de schrijver geen vrouw te zijn, maar een man, nl. Paul Goeken, die onder een pseudoniem schreef, maar die inmiddels overleden blijkt te zijn in 2011 aan kanker.


Maar in overleg met de familie van Paul Goeken werd besloten om zijn werk onder de naam Suzanne Vermeer verder te zetten omdat die al een heel aantal ideeën voor volgende boeken klaar liggen had.  Gelukkig zou ik zeggen, al is het maar de vraag of deze even vlot zullen geschreven zijn.

Suzanne Vermeer schrijft zomerthrillers (o.a. Bella Italia, Route du soleil, Bon Bini Beach) en winterthrillers (o.a. Winterberg, Het chalet).


 
Het boek dat ik besloot te nemen heet “Cruise” en dateert (al) van 2009.


Het is een van de zomerboeken.  Ik begon het die avond te lezen en kon het niet meer wegleggen.  Heb het uitgelezen op twee dagen.  Zooooo nieuwsgierig was ik naar het einde.  Persoonlijk haat ik het als mensen mij het einde van een boek of een film verklappen, dus ga ik dat hier ook niet doen.

Dit stond op de achterflap van het boek:
Heleen en Frank zijn vijftien jaar getrouwd. Kinderen hebben ze nooit gekregen, hoewel Heleen dat graag had gewild. Als touroperator is Frank vaak van huis. Op een dag verrast hij zijn vrouw met een romantische cruise ter ere van hun trouwdag. De reis is geweldig, totdat Frank verdwijnt… Heleen is in alle staten, maar hij wordt niet gevonden. Gebroken keert ze terug naar Nederland. Na een paar moeilijke maanden neemt een kredietverstrekker contact met haar op. Heleen komt erachter dat Frank een dubbelleven leidde en een kant had die ze nooit had verwacht. Dan gaat bij haar de knop om en zet ze alles op alles om achter de waarheid te komen, iets wat haar niet in dank wordt afgenomen…

De boeken zijn spannend, vlot geschreven en hebben een verrassend einde.  Ze zijn niet te spannend, dus ook ideaal om 's avonds nog in bed te lezen.

Ben nu héél nieuwsgierig naar het nieuwste boek "GOUDKUST" dat zich in Kroatië afspeelt en dat momenteel in de boekhandel te koop is.
 
 
2. MARTINE PRENEN - ME-TIME

Naar dit boek keek ik al een tijdje uit en was SUPER happy dat ik het eindelijk in de bib gevonden had.  Het is reeds haar vierde boek.  Eerder verschenen Live, Love, Laugh Love 1 & 2, en Easy, Healthy, Fast.

 
ME-TIME = écht tijd voor jezelf, hoeft niet ingewikkeld te zijn, qualitytime, ook effe helemaal niks, soms creatief, 1/2 uur per dag, bad, medidatie, favoriete serie, boek, sauna, telefoon, theeleuten, whatever, meer diepte in je leven, mindful, gewoon voor jezelf

Het is het ultieme survivalboek met handige tips & tricks, lekkere receptjes en gouden do’s en don’ts die ervoor zorgen dat je in no time weer kunt lachen, dansen, huppelen en léven, zo staat te lezen op de achterflap.
Dat klinkt natuurlijk very promising, maar klopt het ook.

Het is echt een boek waar ik alleen bij het doorbladeren al een constant goed gevoel krijg.  Het boek staat vol wijze raad, levensmotto's, prachtige foto's en is duidelijk gestructureerd in 5 hoofdstukken (hoofd, lijf, huis, werk en gezin).

Het bevat ook een aantal interviews met topvrouwen zoals Kim Clijsters, Lieve Blancquaert en Inge Onsea.


Ze geeft simpele, maar nuttige tips.  De beste tip is: als het niet meer gaat, een time-out te nemen en eventjes EFFE NIKS te doen.  Thanks Martine, want daarmee hebben we eindelijk HET perfecte excuus.

Echt alles komt aan bod, gaande van aromatherapie, huisinrichting, gezonde voedingstips (o.a. over superfoods en natuurlijke seksboosters), budgettips, anti-stress- en yogaoefeningen en gezonde simpele receptjes.
 
Deze frittata italiana met geitenkaas lijkt me superlekker en ga ik deze zomer zeker eens uitproberen.
Ik laat je weten of dat het gelukt is.
 

Ook de blije chocomousse, die word omschreven als perfecte antidip-mix, ga ik eens proberen.
Banaan + chocolade + vet (room) = megablijdschapshormonenproductie.

Het boek staat vol geweldige quotes en dit is mijn meest favoriete !!



Echt iedereen kan hier wel een of andere interessante tip uithalen want we hebben allemaal wel eens nood aan wat ME-TIME en met dit boek weten we dat dat niet ingewikkeld moet zijn.

Ik vind het in ieder geval een geweldig boek dat ik mij zeker ga aanschaffen en een absolute must-have is.

Tell me, wat is jouw favoriete (zomer)boek ?

Sandra X

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten