woensdag 24 december 2014

The Christmas Tag

De Christmas Tag gaat volop rond in blogland en ik kon deze dan ook niet aan mijn neus voorbij laten gaan zonder deze ook eens ingevuld te hebben want Christmas is the most wonderful time of the year. 
Wat is je favoriete Kerstfilm ?
Laat het ons anders stellen, er zijn maar weinig films die ik niet leuk vindt, maar er is een ingrediënt dat niet mag ontbreken en dat is sneeuw.  Voeg daar nog een paar vliegende rendieren en kitscherige kerstliedjes bij en breng deze op smaak met een vleugje romantiek.  Perfect!

Let it snow en The Mistle-Tones heb ik onlangs gezien en deze kan ik alvast ten zeerste aanbevelen.



Doe jij je Kerstcadeaus open op Kerstavond of -ochtend ?
Meestal op Kerstavond.

Heb jij een favoriete Kerstherinnering ?
Vroeger als kind vierde ik altijd Kerstmis bij mijn grootouders en daar heb ik nog altijd warme herinneringen aan. 

Wat is je favoriete Kerstmaaltijd ?
Gevulde kalkoen, warme peertjes met veenbessen en kroketjes.  Haha, no surprise there.

Wat is je favoriete Kerstcadeau ?
Ik kan mij niet echt een favoriet cadeau herinneren.  Oops, is that a bad thing.  Ik ben al blij als ik iets krijg want het is niet de gewoonte in de familie om voor mekaar cadeaus te kopen, al krijg ik meestal wel iets.  Ik vind het vooral leuk om voor anderen cadeaus te kopen.
Wat is je favoriete Kerstgeur ?
Kaneel.

Heb jij een traditie op Kerstavond ?
Eigenlijk niet, gewoon lekker eten samen met de familie, daarna een Kerstfilm kijken en cadeautjes geven en/of krijgen.
Wat staat er op de top van je kerstboom ?
Niets, want ik heb helemaal geen kerstboom, buiten een heel kleintje.  Ik heb wel een alternatieve kerstboom gemaakt met washitape en daar staat een groene ster op, zoals je kon zien in een van mijn vorige posts.

Wat vroeg je altijd toen je klein was, maar kreeg je nooit ?
Een witte Kerst.  Spijtig dat je dat niet in het warenhuis kunt kopen, want anders had ik het zeker gekregen.
 
Wat vind je het leukst aan Kerstmis ?
De magische sfeer, de warmte en de verdraagzaamheid die er (tijdelijk) heerst, het huis decoreren met veel kaarjes, kerstmarkten bezoeken, kerstlichtjes, leuk old school kerstkaartjes versturen,... gewoon veel te veel om op te noemen.
Stay tuned voor mijn volgende post op zaterdag i.p.v. vrijdag.  Don't miss it want het wordt een speciale feesteditie, maar meer verklap ik niet.

Sandra x

4 opmerkingen:

  1. Heel leuke antwoorden hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh samen een kerstfilm kijken lijkt me ook heerlijk als traditie, Kaneel vind ik geen lekkere geur. :) Leuke pakjes gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Melissa, thanks for asking. Vooral heel nuttige pakjes, o.a. een warme sjaal en mijn eerste paar Happy Socks. Whoehoe, i'm happy :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmm kaneel! Zo jammer dat het weer voorbij is! Hopelijk heb je een leuke kerst gehad

    BeantwoordenVerwijderen