vrijdag 6 maart 2015

The Coffee Tag

Op Ikbenirisniet kwam ik deze leuke tag tegen en aangezien ik maar zelden een dag laat voorbijgaan zonder mijn dagelijks bakje troost, kon ik het niet laten om deze ook in te vullen.  Overigens was de originele tag een thee-tag van Marij.

Wanneer dronk jij je eerste kopje koffie ?  En hoe smaakte dat?
Dat kan ik mij met de beste wil niet meer herinneren maar ik gok op een of ander familiefeest bij het dessert of een koffietafel.
Met wie drink jij graag koffie?
Het liefst alleen want ik ben niet bepaald een ochtendmens en het eerste wat ik doe is een kop koffie drinken om wakker te worden want daarvoor ben ik niet aanspreekbaar.  Nu het klinkt erger als het is.  Voor de rest spreek ik graag af met een vriendin of mijn moeder om te koffiekletsen.

Op welke momenten van de dag drink je koffie?
Om te beginnen ’s morgens en ergens in de loop van de dag als ik een dipje voel aankomen of indien ik een leuke koffiebar tegenkom.  Na 15 uur drink ik zelden nog koffie want anders doe ik ’s nachts geen oog toe.  That's just the way it is.
 

Wat is je favoriete koffievariatie?
Thuis drink ik gewoon koffie met melk en suiker en soms al eens met een siroopje.  Als ik ergens een koffie ga drinken kies ik bijna altijd een latte macchiato of een latte mat hazelnoot, slagroom en bresiliennenootjes.

Wat is je favoriete koffiemerk?
Thuis drink ik oploskoffie van Nescafe want ik beschik voorlopig enkel over een waterkoker dus hou ik het noodgedwongen simpel, al maak ik geregeld wel opgeklopt melkschuim, met dit toch wel mooi resultaat.
Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?
Meestal blijf ik wel trouw aan één bepaalde soort, maar ik durf al wel eens iets nieuws te proberen, al valt dat meestal tegen.

Heb je aparte soorten/smaken in huis voor je gasten
Eigenlijk niet.  Wel zorg ik ervoor dat ik altijd cafeïnevrije koffie in huis heb, maar voor de rest heb ik geen andere soorten.

Waar koop jij je koffie?
Meestal gewoon in de supermarkt.

Hoe drink jij je standaard kopje koffie?
Altijd met melk, een klontje suiker en meestal met een koekje erbij.  Ik moet geen calorieën tellen, dus why not.
 

Wat vind jij het lekkerst bij de koffie?
Gewoon een pistolet met confituur.  Dat smaakt nog altijd het beste.  En anders iets heel zoets, een lekker taartje of koekje, maar daar ben ik niet zo kieskeurig.   Een simpel stukje chocolade vind ik ook altijd lekker.
Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?
Hoe hard het ook klinkt, dan ga ik voor nooit meer thee want een leven zonder koffie dat kan ik mij niet voorstellen.  Eigenlijk drink ik op een dag liters thee maar van koffie kan ik juist toch dat tikkeltje meer genieten.
 
En naar wat gaat jouw voorkeur uit?  Thee of koffie of drinken jullie het beide graag, zoals ik?  Heb jij deze koffietag ook ingevuld, laat het dan weten in de reacties want nu ben ik heel benieuwd naar jullie koffiegewoontes.
 
Sandra x

5 opmerkingen:

  1. Poeh hé, ik zou op dit moment echt niet kunnen kiezen tussen thee of koffie. Tot voor kort dronk ik nooit thee, maar nu geniet ik er zo van. Koffie is wel mijn ochtendmomentje. Zucht. Toch zou ik dan de koffie eruit gooien. Yep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Ik houd zelf niet heel erg van koffie, ik geef de voorkeur aan thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou wss toch voor nooit meer koffie gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn voorkeur ligt bij koffie, thee drink ik nooit.
    Koffie drink ik overigens ook heel weinig, eigenlijk alleen buiten de deur.
    Ik heb het niet zo op warm drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een gebakje bij de koffie... ook lekker :) Al ga ik liever voor bonbons. Leuke tag is dit.

    BeantwoordenVerwijderen