vrijdag 10 juli 2015

In the spotlight: Girl online - Zoe Sugg

Zomer is voor mij leestijd.  De tijd om weer lekker buiten te gaan lezen, het liefst met een koel drankje in de buurt, meer moet dat niet zijn.  Benieuwd wat ik van Girl Online vond?  Lees snel verder.

Girl Online is het eerste boek van Zoe Sugg aka Zoella.  Het meeste gehypete boek aller tijden temeer daar er discussie bestond of zij het nu al of niet zelf geschreven heeft, de reden waarom ik het links liet liggen.

Mijn nieuwsgierigheid nam echter de bovenhand, meer nog van zodra ik het boek opensloeg, kon ik het niet meer wegleggen.  Ik werd compleet meegezogen in het verhaal, wat voor alle duidelijkheid geen biografie is, maar enkel gebaseerd is op Zoe haar persoonlijke ervaringen.
Verhaal
Penny heeft een geheim: als Girl online blogt ze over schooldrama's, jongens, haar rare, chaotische familie en de paniekaanvallen die ze sinds kort heeft.  Wanneer alles alleen maar slechter lijkt te gaan, stuurt haar familie haar naar New York.  Daar ontmoet ze de knappe en gitaar tokkelende Noah.  Penny wordt verliefd en natuurlijk houdt ze elke ontwikkeling bij op haar blog.  Maar Noah heeft ook een geheim dat Penny's dekmantel in gevaar brengt.  En erger nog: ook haar belangrijke vriendschap komt hierdoor op het spel te staan.

Uitgelezen in 2 dagen.  Toch wel een persoonlijk record want meestal doe ik over een boek toch wel iets langer.

Meest aangrijpende passage: 'Leugenaar!' schreeuw ik, boos en beledigd en beschaamd over mijn eigen stommiteit.  Ik klim uit bed en gris de foto van mijn spiegel, om die vervolgens in kleine stukjes te scheuren.  'Leugenaar!  Leugenaar! Leugenaar!'.

Mijn favoriete personage is...Elliot, Penny's beste vriend en buurman, een vriend die iedereen wel zou kunnen gebruiken.

Toen het boek uit was, voelde ik me begrepen als blogger.

Het boek in drie woorden: Herkenbaar, voorspelbaar en met momenten hilarisch.

Een aanrader als je zin hebt in een zeemzoeterig liefdesverhaal.  Het enigste minpuntje vond ik dat dit boek toch duidelijk geschreven is voor een jonger publiek.

Eigenlijk kan ik niet wachten op een vervolg.  Zo benieuwd ben ik naar de verdere belevenissen van Penny.  Heb jij dit boek al gelezen?  En zo ja, wat vond jij ervan?

Sandra x

7 opmerkingen:

  1. Leuke review! Vooral dat stukje leukste passage vind ik origineel! Ik wil dit boek ook bog graag lezen ben zo benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke review heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat nooit erg als het voor een jonger publiek is. Ik vind young adult boeken altijd erg leuk! En leuk dat het ook gaat over een bloggend meisje! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga hem precies toch ook eens moeten lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm, ik vond het niet zo'n leuk boek. Blij dat jij wel enthousiast bent

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ben ik er toch wel benieuwd naar geworden :) fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal wel even onder eens steen gelegen hebben want ik had nog niet van het boek gehoord maar het klinkt goed! Iets wat ik ook leuk zou vinden om te lezen, maar lezen gaat op het moment beroerd,.. ik wil teveel andere dingen doen :)

    BeantwoordenVerwijderen