vrijdag 15 mei 2015

Gent - Place to go #1

Ik heb een hekel aan vroeg opstaan maar voor een dagje shoppen in mijn favoriete stad maak ik maar al te graag een uitzondering, dan kan het niet vroeg genoeg zijn.  There is no time to waste want Gent is een shoppingwalhalla.

Wist je trouwens dat Gent in de top 10 staat van 's werelds mooiste steden.  No surprise to me.  Zelf sta ik nog iedere keer versteld van de pracht en praal die deze stad te bieden heeft.  Mijn liefde is zo groot dat ik er ooit wil gaan wonen.  One day.  For sure.

De Veldstraat is natuurlijk de grootste winkelstraat maar er zijn nog zoveel kleine winkeltjes die veel meer de moeite waard zijn en ik ga ze jullie allemaal verklappen - of toch een deel ervan.

Hotspot 1: Onderbergen
Huis Annick Van Wesemael is zo een winkeltje dat je niet zomaar kan voorbij lopen.  Romantiek ten top en overal waar je kijkt leuke retro- en vintage interieurspulletjes.  Voor romantische zieltjes zoals ik een must.
Huis Annick Van Wesemael, Recolettenlei 2, www.annickvanwesemael.be

Schleiper, het paradijs op aarde voor creatievelingen.  Als je het hier niet vindt vind je het nergens.  Hier alleen kan je al een halve dag spenderen maar er wachten nog adresjes om ontdekt te worden.
Schleiper, Onderbergen 31 (klik hier voor een volledig overzicht van hun producten)

Lunchen doe ik bij Alice.  Voor eten neem ik graag mijn tijd en in dit prachtig pand doe je dat met plezier.  Toen ik hier voor de eerste keer kwam stond ik echt versteld.  Pastelroze stoelen, kaarsjes, gouden accenten, antieken theepotten.  Ieder detail weerspiegelt gewoon de sfeer van lang vervlogen tijden en je kan niet anders dan je direct thuis voelen.  Niet dat ik thuis zo'n kroonluchter aan het plafond hangen heb.  I wish.
Aan de toog is er een grote keuze aan gebak die door niemand minder dan David Sobrie worden gemaakt, de kleinzoon van patisserie Sobrie uit de Mageleinstraat. 
Alice, Onderbergen 6, www.alice-gent.be

Hotspot 2: Kraanlei
The place to be voor zoetebekken is ongetwijfeld Julie's House.  Hier kan je genieten van Julie's homemade taarten, scones, cupcakes, gebak of van een zoet ontbijt.
Julie's House, Kraanlei 13, www.julieshouse.be

Wat verderop moet je zeker binnenspringen bij Louise en Madeleine.  Een klein maar fijn winkeltje waar de tijd lijkt stil te staan.  Leuke kopjes, theedoeken, doosjes, juweeltjes, sjaals, kussens en nog zo veel meer.
Louise en Madeleine, Kraanlei 61, www.louise-madeleine.be



Hotspot 3: Langemunt & Hoogpoort
Nog zo een gezellig winkeltje is Huiszwaluw.  Het accent ligt hier op Scandinavische meubels maar je vindt hier ook papierwaren, thee en een grote keuze aan washitape.  Verder zijn er leuke spulletjes te vinden van o.a. Rice, House docter, Orla Kiely en Donna Wilson.
Huiszwaluw, Hoogpoort 3B, www.huiszwaluw.com
 
Last but certainly not least mag natuurlijk een bezoekje aan Lush niet ontbreken.  Het is zo een fijne winkel waar ik het liefst voor altijd zou blijven.  Wie niet?
Lush, Langemunt 1, www.lush.nl 
 
Wat verder opende een gloednieuwe H&M zijn deuren mét een H&M Home corner op de 2de verdieping.   Nieuwsgierig als ik was ben ik al eens gaan kijken maar heb er nog niets gekocht.  Het was een tikkeltje te druk naar mijn zin.
H&M, Langemunt 33
 
Als je ooit een wervelwind door Gent ziet trekken, dan kan ik je geruststellen, it's only me want mijn lijstje van leuke winkels wordt alsmaar langer en langer.  In de zomer plan ik een weekendje en hoop ik eindelijk wat meer op mijn gemak te zijn.

Heb ik jouw ook aangestoken met mijn liefde voor Gent?  Weet jij nog leuke adresjes die ik nog niet ken?

Sandra x

4 opmerkingen:

  1. Bedankt om deze leuke hotspots te delen, superhandig! Ik wist trouwens helemaal niet dat Gent in de top 10 van mooiste steden ter wereld stond... WAW x Sarah

    http://tastinglifestyle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke adresjes allemaal, echte toppertjes waar ik ook graag langskom! Louise en Madeleine ontdekte ik een paar maanden terug, wat een leuke spulletjes hebben ze daar he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik eens naar Alice moet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zelf nog niet in Gent geweest maar dat wil ik zeker nog eens doen. De foto's van de winkels zien er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen