vrijdag 5 februari 2016

Dagen Zonder Vlees

Vanaf 10 februari start de nieuwe editie van "Dagen Zonder Vlees".  Voor wie nu uit de lucht komt gevallen en niet weet waarover het gaat, het is de bedoeling is om 40 dagen (eigenlijk 46)  minder vlees en vis te eten, en dit met zoveel mogelijk mensen.
Natuurlijk ben ik van plan dit jaar mee te doen maar toch kreeg ik een kleine opdoffer te verwerken.  Een paar dagen geleden ging ik naar de huisdokter en kreeg ik tot mijn verbazing rood licht.  Reden?  Ik heb een te laag BMI.  Een luxeprobleem maar voor mij is het wel degelijk een echt probleem.

Na gezamenlijk overleg besloten we dat ik toch mee kan doen op voorwaarde dat ik me goed laat opvolgen en na de DZV-campagne mijn bloed laat controleren op evt. tekorten.

Heb ik nu mijn droom om ooit fulltime vegetariër te worden opgeborgen?  Nee zeker niet maar ik zal extra moeten oppassen dat ik voldoende ijzer en vitamine B12 opneem.  Later kom ik hier nog uitgebreid op terug.

Nieuw dit jaar is ook het DZV-boek met o.a. recepten van Sofie Dumont en Jeroen Meus met praktische tips om duurzamer te koken en te eten.

Voor wie nog een stapje verder wil gaan zijn er ook 3 extra uitdagingen:
- minder voedselverspilling
- minder verpakkingen
- meer seizoensgroenten

Een ding staat nu al vast.  Deze editie start met een recordaantal deelnemers maar dat kunnen er altijd nog meer worden dus overtuig je vrienden, familie, collega's om ook nog mee te doen.  De planeet is je dankbaar.  Inschrijven kan je hier.


Vanaf 10 februari kan je mijn teller weer in de sidebar volgen en mag je 2-wekelijks een verslag verwachten met mijn eetdagboek en een paar simpele lekkere receptjes.

Doe jij mee aan Dagen Zonder Vlees?



Sandra x

2 opmerkingen:

  1. Tof dat je hierover schrijft! Ik vind het een heel goede zaak, minder vlees en vis eten. Ik eet zelf al zo'n meer dan 20 jaar geen vlees meer en eet gemiddeld eens per twee weken vis. Ik wens je succes. Doe voorzichtig en hou jezelf goed in de gaten! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik doe hier zeker aan mee! Ik ben al 9 jaar vegetariër ;-)

    BeantwoordenVerwijderen